Az első millióm

Így szerzem.

Portfolio Blogger

Friss topikok

Portfolio.hu

Linkblog

Valakinek buknia kell!

2008.12.11. 10:30 ajjaj

A Képviselőház tegnap elfogadta a nagy amerikai autógyártók időleges megmentését szolgáló csomagot, bár a republikánusok nem igazán repestek az örömtől, a Szenátus döntése pedig még hátravan. A részvénypiaci befektetők az ügynek különös figyelmet szentelnek, hiszen a GM, a Chrysler, vagy a Ford csődje  az egész amerikai és így a világgazdaságot is még mélyebb gödörbe sodorhatná. A nagyok túlélése jelen helyzetben kulcsfontosságú, azonban csak ideig-óráig tarthat majd. Valakinek buknia kell!

Az amerikai autógyártók gyengélkedése persze nem újkeletű dolog. A behemótok problémái évekkel ezelőttre nyúlnak vissza még az olajár száguldozásának idejére. A GM, a Ford, de akár a Chrysler is a benzinárak négy évvel ezelőtt megindult emelkedése közepette folyamatosan veszített piaci részesedéséből. Az emberek a kisebb fogyasztású japán autókat kezdték előnyben részesíteni a benzinzabáló pickupok és sportautók helyett.

Az amerikai őskövületek mindezek miatt a bevételi oldal jelentős visszaesésével szembesültek, ráadásul többek között az erős szakszervezeti ellenállás miatt (mely a létszámleépítések lehetőségét korlátozta) költségoldalon sem tudták felvenni a versenyt az ázsiai gyártókkal. A következő pofon 2008 elején érkezett, amikor a kibontakozó gazdasági válság miatt a fogyasztás jelentősen visszaesett és ennek hatására megindult az amerikai újautó értékesítések mélyrepülése. Ez ellen nem volt mit tenni, az egész autóipart (Ázsiától Amerikáig mindenhol) negatívan érintette.

A gazdasági válság az idei második félévben egy újabb szakaszba lépett, a bankok nemhogy a vállalatoknak, még egymásnak is vonakodtak hitelezni. Az akkorra már tetemes adósságokat felhalmozó amerikai autógyártóknak ez újabb érvágást jelentett, hiszen a kamatterheik jelentősen növekedtek, ráadásul újabb forrásbevonásra sem nyílt lehetőségük. A segélyért repülőgéppel érkező GM vezére bejelentette, hogy 2008 végére fizetésképtelen lesz a cég, amennyiben az állam nem segít.

Márpedig az állam eddig úgy tűnik segíteni fog, de az eredetileg kért 34 milliárd dollár helyett mindössze 14 milliárd dollárral. Ezzel a vállalatok még egy ideig túlélhetik, de a stratégia újratervezése, a munkafolyamatok átalakítása nélkül nem sokáig élvezhetik majd fennmaradásukat. Az állam március végéig adott határidőt a cégeknek, hogy addig érdemi lépéseket tegyenek a reorganizációban, persze valószínűleg ennyi idő (és talán pénz) sem lesz elegendő arra, hogy fenntartható pályára állhassanak a cégek.

Azt persze el kell ismerni, hogy a mentőcsomag elfogadására mindenképp szükség van a jelenlegi környezetben, ugyanis az autógyártók az amerikai GDP 10%-át adják (legalábbis a Ford vezére szerint). Ha nem lenne segítség, nagyon eldurvulna a recesszió. Ezt egyébként a lakosság is érzi, és a bankoknak adott hatalmas mértékű segítségeket követően az autógyártóknak szánt zsebpénzt elfogadhatónak tartják. Azt azonban látni kell, hogy a három nagyágyúból valaki (de akár mindannyian is) minden bizonnyal bukni fog, a piacnak nincs szüksége ennyi gyártóra. Ezt szépen lassan a befektetőknek is el kellene kezdeniük emésztgetni.  

2 komment · 9 trackback

Címkék: bukás csőd autógyártók

A bejegyzés trackback címe:

https://elsomilliom.blog.hu/api/trackback/id/tr98816777

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Haga clic aquí para investigar 2017.12.20. 01:08:42

Egyszerre aktuális és egyszerre 27 éves: boldog születésnapot, VIOLATOR! - Depeche Mode összes

Trackback: relojes tous mujer el corte ingles 2017.12.16. 18:45:29

Ady Endre vs. Kertész Imre - Kultúrpart

Trackback: relojes antiguos pierce 2017.11.27. 23:25:18

3 tény, ami a BKV-per alapjait is megkérdőjelezi - B1 BLOGCSALÁD

Trackback: web 2017.11.27. 15:56:32

Kertész Imre: Orbán megbabonázta a népet - KönyvesBlog

Trackback: relojes antiguos pierce 2017.10.20. 14:38:03

Gerincgyilkos ülőmunka - Ezt tedd ellene - Lollipop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WagonR 2008.12.11. 11:58:09

kicsit megkésett ez a cikk nem? 11-én összegezni a dolgokat, ráadásul semmi új info....felesleges volt elolvasni

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2008.12.11. 13:17:32

Hadd hulljanak az olajlobbi előretolt kesztyűsbábjai!

süti beállítások módosítása